Bart & Tom : "Drukservice Impressa-Kempenland viert 160 jaar van voortdurende groei en toewijding aan kwaliteit en innovatie"
Met trots kondigt Drukservice Impressa-Kempenland de viering aan van haar 160-jarig bestaan. Wat begon als Drukkerij-Uitgeverij Het Kempenland in 1863, heeft een opmerkelijke reis door de geschiedenis van de drukkerijsector doorgemaakt, resulterend in een modern en toonaangevend bedrijf voor hoogwaardig drukwerk.
In een tijdperk van voortdurende evolutie, uitbreidingen en het ontwikkelen van nieuwe diensten en technologieën, is Drukservice Impressa erin geslaagd om haar plaats te verankeren als een symbool van kwaliteit, flexibiliteit en vakmanschap. De vierde generatie, vertegenwoordigd door Bart en Tom Bongaerts, blijft trouw aan de erfenis die overgrootvader Laurent 'Lens' Bongaerts in een bloeiende economische periode heeft gesticht.
1863 was immers ook het geboortejaar van iconen als Het Rode Kruis of Solvay, of merken als De Roode Pelikaan, Elexir d'Anvers of zelfs Martini... misschien had de afkoop van de Scheldetol door Antwerpen van de Hollanders er wel iets mee te maken, allemaal 160 jaar geleden.
"De afgelopen 160 jaar zijn voor Kempenland en later Impressa gevuld met een opmerkelijke evolutie die onze drukkerij heeft gevormd tot wat ze vandaag is: een toonaangevende naam in de branche die bekend staat om kwaliteit en innovatie", aldus Tom Bongaerts.
Vanaf haar oorsprong als drukkerij-uitgeverij heeft het bedrijf een brede reikwijdte aan activiteiten ervaren - van uitbreidingen en overnames tot het afstoten van bepaalde activiteiten en het voortdurend ontwikkelen van nieuwe diensten en technologieën.
Vandaag de dag produceert het bedrijf niet alleen algemeen commercieel drukwerk, maar ligt de focus ook op Point of Sale (POS) materiaal voor de retail, luxedrukwerk, industrieel drukwerk, en groeit de expertise op het gebied van etiketten en kartonnen verpakkingen.
"Ambitieus investeringsprogramma van €15 miljoen"
"We geloven sterk in de toekomst van bepaalde drukwerken en streven naar duurzame oplossingen voor onze klanten. Daarom lanceren we de komende 5 jaar een ambitieus investeringsprogramma van 15 miljoen euro, met als eerste mijlpaal een prachtig nieuwbouwproject gepland voor 2025", voegt Bart Bongaerts toe.
Het investeringsprogramma bevestigt de vastberadenheid van Drukservice Impressa om te blijven innoveren en te voldoen aan de behoeften van een snel veranderende markt, haar klanten én medewerkers.
Het bedrijf streeft ernaar om de standaard te zetten voor kwalitatief hoogwaardig drukwerk en duurzame productiemethoden in de komende jaren, en ‘a nice place to work’.
Greesstraat 13, Herentals, België